Blocs i xarxes socials

La Comarca, columna «Viles i Gents», 3 de juny de 2011

Atès que treballem amb l’ordinador, és inevitable emprar part del nostre temps en l’exploració internàutica. Jo, al principi vaig caure en la trampa dels fòrums, però les animalades que s’hi arribaven a dir em van aconsellar de prescindir-ne. Si hagués continuat, hauria perdut la fe (poca) que encara conservo envers el gènere humà.

Més endavant van venir els blocs. Això ja era una altra cosa, perquè, si més no, hi havia un discurs i els lectors hi podíem deixar la nostra opinió. Sempre hi ha l’energumen que vomita les seues carències, però això es veu que és inevitable (el que deia de la naturalesa humana). Jo mateix en mantinc un, de bloc, on em limito a penjar-hi aquestes columnes del «Viles» i les que faig a la revista Temps de Franja. A voltes penso que m’agradaria deixar-me anar i intercalar-hi comentaris sense la cotilla de les 300 paraules, però un pudor pretecnològic (és que ja tinc una edat!) m’impedeix d’esplaiar-me massa i deixar a la vista de tothom alguns pensaments i imatges.

El darrer pas que he fet ha estat crear-me un perfil a Facebook. Al principi ho vaig fer per a poder accedir a un grup relacionat amb el meu ofici. Però vet aquí que, a poc a poc, vaig anar localitzant antics condeixebles de l’EGB, de l’institut, col·legues de professió… De seguida, d’una manera natural i incontenible, ja s’hi van afegir el gruix d’amics, companys i coneguts amb els que comparteixo algun interès o veïnatge. De tant en tant, al racó inferior dret de la pantalla, m’apareix un «papaaaaa» (o, el que és pitjor «Cal·looo», que és com em deien de menut alguns dels meus amics de suburbi, ells fills d’andalusos i jo d’aragonesos). Això vol dir que ma filla gran m’ha pescat amb el Facebook obert. Aleshores mantenim una breu conversa, ella a la seua habitació, jo a l’estudi. És una manera original de salvar la distància (5 o 6 metres) que ens separa. I de sentir-me menys carrossa. I s’ha acabat l’espai.

Deixa un comentari

