Les edats de la música

(Temps de Franja núm.83, columna «L’Esmolet», febrer de 2009)
He comentat alguna volta que ja no escolto com abans els bons programes musicals de la ràdio: em deixo embolicar de tertúlies i «actualitat». Tanmateix, per obra i gràcia del PodCast, m’he enganxat al programa Delicatessen, conduït per l’Enric Puig a Icat FM. Potser és perquè connecta amb els estils que em plauen i m’aporta nous –nous per mi– intèrprets. També n’aprecio la sensibilitat per les propostes fetes en la nostra llengua. He de confessar –ho sento Daniel– que tinc una flaca per les d’arrel anglosaxona. Des de la primera adolescència van seduir-me les cançons de la Joan Baez, Neil Young, Simon & Garfunkel o Leonard Cohen. Pel que fa als catalans, vaig tenir la fortuna que a l’escala dels pares hi visqués –encara hi és– en Josep Maria Oranias, el qual crec que posseïa tots els vinils que s’editaven en català. I així vaig poder anar més enllà dels Llach i Serrat: Sisa, Uc, Toti… i Pau Riba. Sempre recordaré aquell increïble Dioptria, de coberta surreal, lletres genials i músiques fresques. Era un àlbum doble (Concèntric 1970) que tan sols contenia un LP. L’any 81 descobriria el perquè i el disc que faltava (Edigsa 1978).
El fet és que les cançons de l’adolescència i primera joventut s’han quedat tan clavades al meu dedins que em continuen emocionant. La música que vaig descobrint en la meua maduresa la gaudeixo intensament, però rarament arriba fins aquest nucli sensitiu on hi viuen els d’aleshores. Sóc ja massa vell per enamorar-me –musicalment– de nou?

Anuncis

Deixa un comentari

